Skip to content

Sample of All FAQs (Helpie FAQ)

  • Första mötet
    • Vi kommer förbi ditt kontor på en kopp, vi tar en fika på ett café eller ses på ett onlinemöte
    • Vi pratar om dina visioner och våra idéer
    • Du får en offert inom 24h
    • Efter accepterande av offert mailar vi dig lite uppgifter för att komma igång!
  • Innan vi börjar bygga

    Innan själva bygget startar så är det viktigt att du har förberett allt innehåll så som texter, bilder och en idé om vilken sidstruktur du vill ha. Det är också bra om du sett över din branding, färgval och logotyp.

    • Fräscha upp din branding.
    • Ta fram professionellt fotomaterial.
    • Gör en film som presenterar ditt företag.
    • Skriv eller ta hjälp med att skriva bra copy.
  • Vecka 1

    SETUP

    • Webbhotell och WordPress-installation ordnas
    • Vi gör ett första utkast på webbstrukturen
    • Exempeltexter och foton läggs upp på sidan, vilket gör det tydligt för dig att se vad som behövs fixas från din sida
  • Vecka 2

    STRUKTURMÖTE

    • Efter setup ses vi igen på ett möte
    • Vi pratar menystruktur, sidstruktur och sätter rubriker
    • Du visar upp exempel på andra sidor du inspireras av så vi har underlag för vårt design-arbete
    • Du får en checklista på innehåll du behöver ta fram (texter och foton)
  • Vecka 3-4

    INNEHÅLL

    • Du sänder över innehåll och vi fyller på webben
    • Instagram-flödet kopplas in
    • Avstämningsmöte och genomgång
  • Vecka 5-6

    DESIGN

    • Nu när vi kommit långt med struktur och innehåll applicerar vi webbdesignen
  • Vecka 7

    JUSTERINGAR

    • Vi har regelbundna avstämningar för att bolla idéer och göra justeringar
    • Vi utför alla integrationer med tredjepart-system såsom Nyhetsbrev eller Facebook Pixel
  • Vecka 8

    LANSERING

    • Optimering av sidan, så den laddar snabbt
    • Testing av kontaktformulär, länkar, osv.
    • Mobilanpassning
    • Det är dags för lansering. Luta dig tillbaka och njut av din fina webbplats!
  • Efter lansering

    SUPPORT

    • En webbplats är en levande plattform som behöver utvecklas med tiden. Kanske behöver du lägga in nytt content eller ändra något i designen. Köp ett supportpaket för framtida utveckling.
    • Håll din webbplats säker genom att uppdatera WordPress, tema och pluggins minst 4 gånger om året. Vill du ha hjälp med detta? Beställ vårt update-paket.
  • Webb
    • Webbplats i WordPress
    • Struktur, innehåll, design
  • Grafisk Design
    • Branding
    • Logo Suite
    • Färgkoder
    • Typsnitt
    • Lojalitetskort
    • Skyltning till markis
  • Webbdesign
    • Webbplats i WordPress
    • Struktur, innehåll, design
    • Filmat och redigerat hero-video till förstasidan
  • Grafisk Design
    • Branding
    • Logo Suite
    • Färgkoder
    • Typsnitt
    • Visitkort
  • Grafisk Design
    • Branding
    • Logo Suite
    • Färgkoder
    • Typsnitt
    • Ikoner
    • Templates till sociala medier
    • Skyltning båt
    • Skyltning trottoarpratare
    • Striping firmabil
  • Webb
    • Portfolio-sida i WordPress
    • Separat blogg i WordPress
    • Kopplat in spårning
    • Struktur, innehåll, design
    • Supportpaket med löpande tekniska uppdateringar
  • Grafisk Design
    • Branding
    • Logo Suite
    • Färgkoder
    • Typsnitt
    • Visitkort
    • Skyltning till matstudio
  • Webb
    • Portfolio-sida i WordPress
    • Separat e-handelssida i WordPress/WooCommerce
    • Import / Export av produkter från tidigare e-handelsplattform
    • Struktur, innehåll, design
  • Grafisk Design
    • Branding
    • Logo Suite
    • Färgkoder
    • Typsnitt
    • Visitkort
  • Digital Marknadsföring
    • Innehållsstrategi och kalender
    • Rörligt material till Sociala Medier (reels)
    • Koordinering med fotografer & filmare
    • Meta Business Suite för postning & schemaläggning av inlägg
    • Meta Annonsering
    • Plattformar: Facebook, Instagram, TikTok
    • Grafisk design
    • Koordinering med influencers
    • SEO – sökmotoroptimering
  • Webb
    • WordPress
    • Webbplats på 2 språk med Polylang
    • Löpande webbsupport
    • Struktur, innehåll, design
    • Integration med Adventure Hero, bokningsportal
  • Webb
    • WordPress
    • Webbplats på 2 språk med Polylang
    • Löpande webbsupport
    • Struktur, innehåll, design
    • Custom Post Types för alla medlemmar
  • Digital Marknadsföring
    • Innehållsstrategi och kalender
    • Rörligt material till Sociala Medier (reels)
    • Koordinering med fotografer & filmare
    • Meta Business Suite för postning & schemaläggning av inlägg
    • Meta Annonsering
    • Plattformar: Facebook, Instagram, TikTok
    • Grafisk design
    • Koordinering och marknadsföring inför Klåvas event
  • Vart ligger ert kontor?

    Studio Isla är ett remote företag som utgår från Öckerö & Göteborg. När vi ska fokusera jobbar vi hemifrån, men allt som oftast är vi ute och träffar kunder på spånmöten eller för att skapa innehåll. När vi i teamet vill hänga tillsammans brukar vi ta en fika på ett mysigt café. Antingen i skärgården eller i Göteborg city.

  • Hur får man jobb på Studio Isla?

    Den vanligaste vägen in till studion är via en praktikplats. Studio Isla håller kurser inom YH och där har vi den fantastiska möjligheten att lära känna drivna och nyfikna studerande. Vissa gör sin LIA hos oss, andra jobbar extra under studietiden, och ibland blir det en anställning efter examen. Vi samarbetar också med duktiga konsulter.

  • Tar ni emot LIA-praktikanter

    Varje termin erbjuder vi en eller två LIA-platser. Läs mer på vår LIA-sida och se om upplägget passar dig. Isåfall är du varmt välkommen att skicka en ansökan.

  • Your First FAQ Question

    Your relevent FAQ answer.

  • Simple FAQ

    Simple FAQ Content

  • Simple FAQ - 2

    Simple FAQ Content – 2